Hem ljuva hem

2011-05-24 | 11:18:46
Sådääääär, då var vi alla hemma på svensk mark! Känns jäkligt bra. Vi kom iväg till Malaysia några dagar senare än planerat pga deras sjukdom. Vi åkte så fort de blev friska och nu mår de helt prima. Väl i Malaysia hade vi tre dagar i Kuala Lumpur, gjorde lite turistgrejer den första förmiddagen bara sen insåg vi att det fanns ju väldigt mycket shopping, det var vädigt svårt att spara pengarna i det läget. Efter dem dagarna tog vi nattbussen till Mersing och sedan färja över till ön Tioman. Det var hur vackert som helst och vi gjorde inte mer på 8 dagar än att ta någon dagsutflykt. Vi ville verkligen vila upp oss. Sen åkte vi tillbaka till Kuala Lumpur så vi hade tre dagar där igen. Massa mer shopping och god mat. Vår sista kväll hade vi bokat bord längst upp i KL Tower med utsikt över Petronas. Helt galet vackert och vi hade klätt upp oss med våra nya kläder. Vi satt och åt den otroliga maten i säkert fyra timmar!!

Flygresan hem gick finfint, skönt att det var nattflyg så man kunde sova. Sen stod alla våra familjer på Arlanda och välkomnade oss hem. Jag och mor dissade avfarten till Skultis och drog till Nygårdsgatan istället. Trivs jättrebra i vår nya lägenhet som är sååå fin! Mamma har varit riktigt duktig!

Vilken underbar resa jag har haft. Träffat så mycket nya människor och skaffat mig nya vänner. Sett underbar natur som jag inte ens trodde existerade. Här sitter jag i brorsans lägenhet, efter bara en kort promenad, 7kg tyngre men ack så lyckligare!

kommentarer
Skrivet av: Storkusin

Va kul att du är så jättenöjd med resan! Får se kort någongång!

2011-05-24 @ 21:06:47

Knappa in här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback